20September2017

سازمان جوانان کمونیست

"شنا کردن بر خلاف جهت حرکت رودخانه همیشه سخت و طاقت فرسا بوده اما از زمانی که رودخانه فرهنگ کشور در حوزه حجاب دیگر جریانی را در خود نمی بیند و عملا به آبراهی که حتی عمق آن به یک وجب هم نمی رسد تبدیل شده حرکت برخلافش دیگر سخت نیست و هر کس هر طور و به هر نحو که دوس دارد می تواند بپوشد و بگردد و نهایتا اگر کسی به او بگوید بالای چشمت ابروست وی را به باد مشت و لگد بگیرد و آخر چند صد نفر برای وی " به به " و چه چه " کنند که چه خوب بلایی سر آدم " فضول " آوردی."

بخشی از مطلب "کوتاهی مسئولین حکومتی جمهوری اسلامی در برخورد به پدیده رایج بی حجابی" منتشر شده در خبرگزاری فارس.

https://t.me/enghelabezananeh/5272

?️?️?️نظر شما چیست؟
آیا گسترش موج بیحجابی را کوتاهی مسولین میدانید؟ یا پیشروی و قدرت زنان در تحقق مطالباتشان؟

منتظر شما در پیامگیر تلگرامی @sjktamas هستیم!

بسیاری از زنان نسبت به آنچه که "نازیبایی"بدنشان می‌خوانند احساس بدی دارند: جای زخم و یا تغییر رنگ برخی از مناطق پوست و یا حتی عادت ماهانه. یک هنرمند اسپانیایی به نام سینتا تورت تصمیم گرفته است تا با به کار گرفتن هنر به زنان کمک کند تا زیبایی بدن خود را دوباره بازببینند. «باید بپذیریم، مردم بدن‌های متفاوتی دارند»
telegram.me/enghelabezananeh

سینتا هنرمند ۲۱ ساله‌ای ساکن بارسلونا است و از چند ماه پیش روی پروژه جدید خود کار می‌کند:

به عنوان زنی که در جامعه نابرابر و پدرسالار زندگی می‌کنم، همواره بار سنگینی روی خودم احساس می‌کردم که باید همیشه شکل خاصی داشته باشم و برخی مسائل را برای اینکه در چشم دیگران زیبا باشم رعایت کنم، به خصوص زمانی که نوجوان بودم. در آن زمان حتی دچار بیماری‌ای شده بودم و برای لاغر ماندن غذا نمی‌خوردم. نمی‌خواستم بدنم مو داشته باشم و می‌خواستم رنگ پوستم در جاهایی که دو رنگ شده بود درست شود، خلاصه آنکه خودم را دوست نداشتم.
اما کم‌کم به این نتیجه رسیدم که خودم را همان‌گونه که هستم بپذیرم. مسئله زمان‌بری بود و ساده نیز نبود و بالاخره تصمیم گرفتم این چالش‌ها را با هنر نشان دهم.
همه چیز چند ماه پیش شروع شد و من شروع کردم به نقاشی کردن روی پوست خود و محل‌هایی که رنگ پوستم عوض شده بود و سپس این کار را روی بدن شش زن دیگر نیز انجام دادم.
من می‌خواهم از این طریق فشاری که روی زنان برای "عالی"بودن در جامعه وجود دارد نشان دهم. ما باید بپذیریم که مدل‌های مختلفی از بدن وجود دارد و تمامی آنها نیز زیبا هستند، رد کشیدگی پوست یک واقعیت است و ما باید آنها را نشان دهیم.

من همچنین شروع کردن به نقاشی کردن روی شورت و همین‌طور نواربهداشتی. عادت ماهانه یک تابو است در نتیجه تلاش کردم با نقاشی آنها را به پدیده‌ای عادی و معمولی بدل کنم.
همین نکته درباره موی بدن نیز وجود دارد. در این زمینه نیز چندین نقاشی کشیدم.

امروز شنبه 4 شهریور 1396 است و من به عنوان یک زن بسیار خوشحالم که بالاخره درجامعه مطرح شدم ولی... ولی آیا این کلید دارشدن کافی است؟ ایا کلید بدون در که با آن بتوان وارد یک خانه امن برای زنان شد نیاز زنان را در جامعه پاسخگوست؟آیا کلید شهر را در دست چرخاندن؛ دروازه شهر را بر روی ناامنی زنان می بندد؟ پس اینهمه تجاوز اینهمه خشونت اینهمه اجحاف اینهمه نابرابری وبی عدالتی علیه زنان چگونه در جامعه توجیه می شود؟ چگونه زنی کلید دار شهر است ولی ارزشش نصف مرد همکارش می باشد! چگونه زنی کلیددار شهر است ولی شهادتش نصف همکار مرد میباشد !! کلیددار شهر است ولی اگر جنینی درون خود داشته باشد و آن جنین پسر باشد. ارزش همین زن کلیددار نصف جنین پسرش است!! جنینی که مادرش زن کلیدار شهر است ... چگونه میتوانیم این تناقض را،این فریب زنان را باور کنیم!! وقتی قوانین علیه ما است؟؟
محبوبه فرحزادی

کنسرت آریانا سعيد را دست کم نگیرید. این کنسرت انقلاب یک نفره ی زنی ست که با صدا و پشتوانه ی ملتی ستم دیده و خسته به جنگ افراطیون و بنیادگرایان افسرده و جنایتکار می رود . 
قهرمانی که مرگ را به جان خریده برای پیروزی روی صحنه می رود تا جهانیان شاهد باشند ملت افغانستان با هنر ، صداقت و شادی همدست نبض صلح شدند تا بدانید جنگ و جهالت تحمیلی ست نه فرهنگی که به آن ایمان دارید .
زنی که روی صحنه می رود دعا و قلب میلیونها انسان را به نشانه اعتراض و انتقاد از جهالت و کژ اندیشی به اوج می برد . 
جنگ میان عاطفه و شیطان های چند دهه ویرانی را دست کم نگیرید . 
امیدوارم رسانه ها این جشن را به عنوان یک سند در قلب تاریخ افغانستان به نفع مبارزات زنان و مردان باورمند و خواهان تغییر درج کنند . 
به قیمت جان جنگیدن هنر نیست بلکه یک قهرمانی بی بدیل است !
سازگار 

از مجموعه کاربران در شبکه های اجتماعی 

#آریانا_سعید در روزنامه #راه_مدنیت


شیرین شمس-
کابینه جدید حسن روحانی، یکبار دیگر تبلیغات واهی حول تغییر چهره مردانه یک قوه از قوه های نرینه سالار جمهوری اسلامی را برملا کرده است. اینبار هم اصلاح طلبان و فمینیست های اسلامی و هم فمینیست های غیر اسلامی متوهم و نیز رسانه های وابسته داخل و خارج که بدنبال سهم جنسیتی از حکومت هستند، دل به این بسته بودند که تعدادی زن در کابینه روحانی ظاهر خواهد شد و بدین صورت موفقیت در انتخاب روحانی را جشن خواهند گرفت، غافل از اینکه مساله بر سر جنسیت وزیران نیست و نخواهد بود؛ بلکه مساله بر سر پیاده سازی قوانین ضد زن و نرینه سالار مبتنی بر دین است که با هر جنسیتی باید اعمال شود.

این طیف سعی دارند این واقعیت را انکار کنند که مساله بیحقوقی و خشونت علیه زنان در ایران منشاء قانونی دارد. این طیف چشم خود را روی این موضوع می بندد که کارکرد حکومت زن ستیز حاکم بر ایران که بر پایه دین اسلام و بر پایه بردگی زن بنا شده، به کرات اثبات داده که هر فردی با هر جنسیتی در هر مقام دولتی و یا حکومتی قرار بگیرد، می بایست تضمین دهد که قوانین و فرهنگ این حکومت را نمایندگی و در واقع به جامعه تحمیل می کند؛ قوانین و فرهنگی که جز بیحقوقی، سرکوب و خشونت نتیجه ای برای جامعه، بخصوص زنان نداشته است. 

نمونه واضح، آشکار و اخیر این امر، لعیا جنیدی به عنوان معاون حقوقی حسن روحانی است که بعد از انتصاب، طی حکمی از سوی روحانی، "چادری شد". حال، اصلاح طلبان و فمینیست های اسلامی و فمنیست های متوهم که در چند سال اخیر با به راه انداختن کمپین "تغییر چهره مردانه" ، دیروز در قوه مقننه و امروز در قوه مجریه، آب به آسیاب جنبش اصلاحات می ریزند و در نتیجه با سیاست های تمدید عمر جمهوری اسلامی همراه می شوند، چطور می توانند توضیح دهند که زنی همچون لعیا جنیدی که حق انتخاب پوشش خود را ندارد، بتواند میلیونها زن و مطالبات آزادیخواهانه زنان که امروز "لغو حجاب اجباری" در راس آنها قرار دارد را نمایندگی کند؟! 

تکلیف شهین دخت مولاوردی دستیار این دوره حسن روحانی در امور حقوق شهروندی که روشن است، وی حتی نتوانست در دوره قبلی به عنوان معاون امور زنان و خانواده، سهم در گرو گرفته شده زنان از استادیوم ها به عنوان یکی از اماکن عمومی جامعه را از امامان جمعه و مراجع تقلید بگیرد. تکلیف معصومه ابتکار ملقب به "خواهر مری" سخنگوی گروگانگیران سفارت آمریکا، به عنوان یکی دیگر از زن معاون و دستیار روحانی که در این دوره به عنوان معاون امور زنان و خانواده منصوب شده هم که معلوم است، وی که طی حکمی از سوی محمد خاتمی "چادری شد" حتی با تشکیل "شبکه سازمان‌های غیردولتی زنان در ایران" و عنوان رئیس این شبکه، از سال ۱۳۷۵ تا به حال یک گام برای زنان ایران و تحقق مطالباتشان بر نداشته است. 

در جواب فائزه هاشمی که خود را نماینده زنان تلقی میکند و گفته است "نبود وزیر زن در دولت روحانی مایه آبروریزی است" هم باید گفت که آنچه مایه آبرو ریزی است، قوانین مذهبی و مردسالار حکومت شماست که زندگی میلیونها زن در ایران را تحت بدترین تاثیرات و بدترین شرایط تاریخی قرار داده است. 

این واقعیت را باید پذیرفت که حتی اگر روحانی وزیر زنی هم میداشت، تکلیف همین بود. قوانین ضد زن و سرکوبگر برپا و برجا بود، و فقط در جنسیت نماینده اجرایی آن تغییراتی حاصل شده بود.

بنابراین باید تاکید کرد که اینگونه رویکردهای برآمده از بدنه نظام جمهوری اسلامی، هیچ ربطی به مطالبات و مبارزات زنان در بطن جامعه ندارد؛ هیچ ربطی به مبارزه برای لغو حجاب که نفس حکومت را گرفته و امروز به اعتراف عوامل حکومت خط قرمز حجاب را در ده استان کشور رد کرده، ندارد. این تبلیغات هیچ ربطی به مبارزه جاری در بطن جامعه برای "لغو تفکیک جنسیتی" به عنوان بستری برای بیحقوقی های قانونی زنان ندارد، اینگونه سر و صدا ایجاد کردن ها هیچ ربطی به تلاش برای "حق ورود زنان به استادیوم های ورزشی" در راستای سهم خواهی از اماکن عمومی جامعه ندارد. اینگونه تبلیغات هرگز نتوانسته و نخواهد توانست مطالبات پیشرو، برابری طلب و سکولار امروز زنان ایران اعم از لغو قوانین مذهبی و مردسالار، لغو حجاب، لغو تفکیک جنسیتی، لغو قانون چند همسری و نیز صیغه، تصویب قانون منع خشونت علیه زنان، حق طلاق، حق حضانت کودک، حق برابر در اشتغال و تحصیل، حق ورود به استادیوم، حق سفر به خارج از کشور و دیگر مطالبات بر حق را نمایندگی کند و تحقق بخشد.

لذا در مقابل این رویکرد باید همچنان اعلام کرد که برای رهایی زنان در ایران آنچه لازم و ضروری است تقویت موج عظیم آزادیخواهی و برابری طلبی جاری در بطن جامعه، تقویت جنبش نوین رهایی زن و نیز جنبش سکولاریستی و در عین حال، سازماندهی و تشکل یابی و مبارزه علنی و هدفمند است. قطعا در این میان خود زنان نیروی محرکه، قوی و پرانگیزه برای تغییرات اساسی و ریشه ای هستند و باید ضمن تاکید بر مطالبات بر حق خود، روی جنبش های مبارزاتی برنامه ریزی و حساب کنند و با ایجاد و بسط تشکل های مردم نهاد و فعالیت علنی و اجتماعی حول پلتفرم های مبتنی بر مطالبات برابری طلبانه و سکولار، باعث پیشروی های بیشتر و ضعیف تر کردن جمهوری اسلامی وعقب راندن هر چه بیشتر این حکومت شوند.
۱۹ مرداد ۱۳۹۶ 
۱۰ اوت ۲۰۱۷
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

?جلسه پرسش و پاسخ با موضوع
#حجاب و #بی_حجابی #آزاده_نامداری، مسئله بر سر چیست؟

?با شرکت: ? شیرین شمس
?گرداننده برنامه: ?صدف صمدی

?سه شنبه 3مرداد 1396 ?برابر با 25ژوئیه 2017
?ساعت 22:00 بوقت ایران ?برابر با 19:30 اروپای مرکزی


?در کانال تلگرامی انقلاب زنانه 
http://telegram.me/enghelabezananeh

?از طریق پیامگیر تلگرام @sjktamas سوالات و یا نظرات خود را میتوانید قبل از شروع جلسه 
و یا در حین برگزاری جلسه بصورت کتبی و صوتی بدست ما برسانید.


نسخه کم حجم این برنامه را کاربران در ایران از لینک زیر میتوانند دانلود کنند:

لینک پخش مستقیم برنامه در ساعت اعلام شده قابل مشاهده خواهد بود. 
? ?جلسه بصورت زنده علاوه بر تلگرام از اینستاگرام، یوتیوب و فیسبوک نیز پخش خواهد شد.
نظراتتان را بصورت کامنت در پایین همین پست و نیز صوتی و کتبی میتوانید از طریق شماره 0046739681438 در واتس اپ، ایمو، لاین، وایبر و تلگرام هم برای ما بفرستید.
تماس با ادمین در تلگرام: @sjktamas
ایمیل: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
اسکایپ: javanan.tamas


و اینگونه شد که نیمی از جامعه را با محروم کردن، سرکوب کردند و نیم دیگر را با قرار دادن در موقعیت نگهبانی زنان، سرکوب کردند...
و بالخره کل جامعه را کنترل و سرکوب کردند...
این خاصیت اسلام سیاسی است. هر جا بقدرت برسد همین رویه را پیش میگیرد. زنان در ایران، افغانستان، بوکوحرام، عراق و دیگر کشورهای اسلامزده، همگی یک تجربه مشترک دارند؛ سایه اسلام سیاسی روی جای جای زندگیشان.... اما هرگز سر تسلیم فرود نیاوردند...

نظراتتان را بصورت کامنت در پایین همین پست و نیز صوتی و کتبی میتوانید از طریق شماره 0046739681438 در واتس اپ، لاین، وایبر و تلگرام هم برای ما بفرستید.
تماس با ادمین در تلگرام: @sjktamas
کانال تلگرام انقلاب زنانه @enghelabezananeh
اسکایپ: javanan.tamas
ایمیل: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

کمیته انضباطی فدراسیون والیبال، شقایق شفیعی، نگین شیرتری، و منا رمضانی، سه بازیکن تیم زیر ۲۳سال ایران را به دلیل آنچه «ایجاد حاشیه‌های نامناسب» در جریان بازی‌های قهرمانی آسیا در تایلند خوانده، به ترتیب برای ۳، ۲ و ۱ سال از تمامی مسابقات محروم کرد. این فدراسیون توضیح بیشتری درباره دلیل صدور این احکام سنگین نداده است.

بازی‌های زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا در روزهای ۲۳ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در شهر «ناخون راتچاسیما» کشور تایلند برگزار شد و تیم ایران در این بازیها در جایگاه هشتم قرار گرفت.

همراهان انقلاب زنانه! پیام های اعتراضی خودتان به محدودیت زنان در فعالیت های ورزشی و همچنین در همبستگی با این سه ورزشکار را بصورت پیام کتبی و یا فایل صوتی یا تصویری به پیامگیر انقلاب زنانه در تلگرام @sjktamas ارسال کنید!
?️?️?️نگذاریم بیحقوقی زنان به یک مساله عادی در جامعه تبدیل شود!

نظراتتان را بصورت کامنت در پایین همین پست و نیز صوتی و کتبی میتوانید از طریق شماره 0046739681438 در واتس اپ، لاین، وایبر و تلگرام هم برای ما بفرستید.
تماس با ادمین در تلگرام: @sjktamas
کانال تلگرام انقلاب زنانه @enghelabezananeh
اسکایپ: javanan.tamas
ایمیل: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

   

مصاحبه با زهرا کمالی از دانشجویان معترض خوابگاه حضرت معصومه دانشگاه چمران اهواز نسخه کم حجم این برنامه را کاربران از ایران از لینک زیر میتوانند دانلود کنند: http://tiny.cc/tbeyly نظراتتان را بصورت کامنت در پایین همین پست و نیز صوتی و کتبی میتوانید از طریق شماره 0046739681438 در واتس اپ، لاین، وایبر و تلگرام هم برای ما بفرستید. تماس با ادمین در تلگرام: @sjktamas اسکایپ: javanan.tamas ایمیل: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

?در واکنش به برنامه ماه عسل؛ سوال اصلی اینجاست که قهرمان واقعی در اذهان عمومی چه کسی می تواند باشد؟

چند وقت پیش در مجموعه ماه عسل خانواده ایی میزبان این برنامه بودند که پدر خانواده ۱۵ سال زن و شش فرزند خود را تنها گذاشته بود پنج تن از این فرزندان دخترانی بودند که برای امرار معاش به ورزش قهرمانی و کسب مدال روی آورده بودند این دختران با کسب مدال های طلا سعی کردند تا زندگی خود و مادرشان را تامین کنند اینها نمونه بارزی از زنانی بودند که بدون تکیه بر مردان و با اتکا به قدرت خویش سعی کردند زندگی خود را معنا ببخشند.
اما در این برنامه مجری رودرروی خواهران ایستاد و آنها را اینگونه خطاب کرد شما واقعاً مردید!!!!!
نسبت دادن زنان قهرمان، زنان کوشا و تلاشگر در جامعه به مردان به عنوان افتخار کلیشه جنسیتی است که هر روزه به گوش ما میرسد.
این زنان (مرد) نبودند بلکه زنانی بودند که پا به میدان مبارزه و زندگی گذاشتند.

از طرفی در همین برنامه پدر وارد صحنه می شود پدری که ۱۵ سال مسئولیت زندگی کودکان خود را انکار کرده بود و در شهر دیگری به تجدید فراش اقدام نموده بود این مرد از سوی برنامه نه تنها توبیخ نشد بلکه به عنوان یک قهرمان باقی ماند و با جسارت کامل رو در روی دختران خود گفت "من در آن زمان بدهکار بودم نتوانستم مقاومت کنم و فکر میکردم که دخترانم می توانند زندگی خود را اداره کنند"
در حالی که آن زمان آنها کودکی بیش نبودند مرد قهرمان شد. مردی که خانه و زندگی خود را به دلیل بدهکاری و عدم مسئولیت‌پذیری ترک کرده بود و جامعه نیز از بخشش مرد از سوی دخترانش استقبال کرد

?صحنه دوم
فیلم مناسبتی ماه رمضان به نام (زیر پای مادر) تهیه و پخش در شبکه یک سیما. در این فیلم خانواده سه نفره متشکل از زن، مرد و یک کودک پسر. روایت فیلم به این نحو آغاز می شود زن از همان ابتدای فیلم به تمامی اعضای خانواده اش بدهکار است او را زنی زیاده خواه و بی مسئولیت نام می برند وی که شیفته ی پول و تجملات است همسر و کودک سه روزه خود را ترک میکند و با مرد پولداری ازدواج می کند. پس از کش و قوس‌های فراوان زن دوباره به خانواده پدری خود بازمی‌گردد وی پس از تحمل حقارت ها پذیرفته می شود اما در تمام این مدت اجازه دیدن کودک خود را ندارد همسرش که در این فیلم نماد مردی است که غیرت او زخم خورده است به پسر ۲۰ ساله ی خود می ‌گوید که مادرت مرده است زیرا به باور او زنی که فرزند خود را ترک کند لیاقت مادر بودن ندارد و مرگ برای او بهترین است. زن در سکانس های مختلف مورد هجوم مرد های مختلفی چون پدر، برادر و همسر سابق قرار میگیرد و مرتبطا از وی سلب مادر بودن میکنند و او را لایق عنوان مادر بودن نمی دانند در حالی که هیچ زنی مادر به دنیا نمی آید و مادر بودن تنها نقش یک زن نمیتواند باشد.

?دو اتفاق متفاوت در مجموعه های تلویزیونی و مستند سیمای جمهوری اسلامی دیده می شود مردی که خانه خود را ترک کرده و فرزندان خود را تنها می‌گذارد اکنون به قهرمانی تبدیل می‌شود که دختران موفقی دارد در حالی که هیچ نقشی در تربیت آنها نداشته است در این لحظه مادر خانواده به تمامی کمرنگ و از صحنه حذف می شود در حالی که پررنگ ترین نقش در تربیت و اداره کودکان و خانواده بر عهده ی مادر خانواده بوده است. اما پدر به ناگاه وارد صحنه می شود و مقام قهرمانی را از آن خود می کنند.

این اتفاق در فیلم (زیر پای مادر) هم به نوع دیگری برجسته شده است. مادر مرتبطا از صحنه حذف می شود چرا که او کودک و خانواده را ترک کرده و لیاقت نام مادر را ندارد پدر قهرمان است چرا که هم مادر بوده و هم پدر.
همچنین زخم خورده و نماد غیرت است کودک خود را با مشقت فراوان بزرگ کرده و اکنون اجازه ورود مادر به صحنه را نمی دهد.

⁉️ آیا اگر این نقش ها با همدیگر جایگزین شوند باز هم میتوان به این نحوه قضاوت کرد؟؟؟

ارسال از همراهان انقلاب زنانه در تلگرام telegram.me/enghelabezananeh

پیامگیر ما در تلگرام @sjktamas
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Page 4 of 21

connect1